Кан во криза: Жените застанаа една за друга!
Околу 100 врвни актерки и женски режисери ќе одржат протест на црвениот килим на филмскиот фестивал во Кан за да го поддржат движењето #MeToo против сексуалното вознемирување, објавија организаторите во понеделникот.
Најавата дојде во пресрет на отворањето на најголемиот светски филмски фестивал, кој, како и останатите кинематографски индустрии, беше длабоко потресен од скандалот што го зафати холивудскиот тајкун Харви Вајнштајн.
Женскиот марш ќе се одржи во сабота на 12-ти мај, и најверојатно ќе ја вклучи и Кејт Бланшет кој претседава со овогодишното жири составено од женско мнозинство.
„Тоа ќе биде марш посветен на жените од кинаматографијата“, рече директорот на Кан, Тјери Фремо, на прес-конференција, пред почетокот на фестивалот вчера.
Вајнштајн е обвинет за напаѓање на четири актерки од Кан, вклучувајќи го и силувањето на италијанската актерка Азија Арџенто во неговиот луксузен хотелски апартман, кога имала 21 година.
Аферата го поттикна филмскиот фестивал да организира телефонска линија против сексуално вознемирување оваа година.
Исто така,тоа дополнително го зголеми притисокот врз фестивалот за да се справи со популарната нерамнотежа на родовите во нејзината главна конкуренција и да го реорганизира кодексот на облекување кој се смета за сексизам од страна на критичарите, при што жените не смееја во претходните години да носат високи потпетици на црвениот килим.
Но, додека жирито, кое ќе ја додели главната награда на Palme d’Or, има пет жени и четири мажи, само три женски режисери се најдоа на листата од 21 натпреварувач за посакуваниот трофеј.
Фремо ги отфрли критиките дека назначувањето на Бланшет како глава на жирито било брза ПР поправка.
„Таа беше прв и основно избран претседател, бидејќи е одлична актерка“, изјави тој.
Кејт Бланшет го одбрани недостатокот на женски режисери во Кан оваа година, тврдејќи дека промените ќе дојдат на филмскиот фестивал, но „не преку ноќ“.
Говорејќи на прес-конференција за фестивалот, австралиската актерка укажа на составот на жирито од овогодишното жири, што таа го предводи, и зголемувањето на жените во одборот за избор на настанот како доказ за посветеноста на Кан да биде повеќе инклузивна, но тврдеше дека процесот на избор на филмови за фестивалот треба да се утврди врз основа на заслуги, а не на родова еднаквост.
„Има неколку жени во конкуренција и тие не се таму поради нивниот пол, тие се таму поради квалитетот на нивната работа и ќе ги оценуваме како креатори на филмови, како што треба“, изјави Кејт.
До денес, Џејн Кемпион останува единствениот женски филмски режисер кој ја освои главната награда на фестивалот, Palme d’Or.
Бланшет, сепак, посочи дека Кан се обидува да се осврне на прашањето за родова нерамнотежа. „Пред неколку години имаше само две женски режисерки во конкуренција“, рече таа. „Комисијата за селекција сега има повеќе жени во одборот отколку во претходните години, што очигледно ќе ја промени призмата низ која се избираат филмовите. Но, овие работи нема да се случат преку ноќ“.
„Дали би сакала да видам повеќе жени во конкуренција? Апсолутно. Дали очекувам и се надевам дека тоа ќе се случи и во иднина? Се надевам. Но, се занимаваме со она што го имаме оваа година, а нашата улога во наредните две недели е да се справиме со она што е пред нас “, додаде таа.
Бланшет, исто така, се осврна на поширокото движење за родова еднаквост во филмската индустрија, сугерирајќи дека длабоката промена „ќе се одвива преку конкретни акции, а не генерализации, а не преку потиснување. Тоа се однесува на родовиот јаз и се осврнува на расната разнообразност и еднаквоста и начинот на кој ја правиме работата“.