,

Фустанот лебед на Бјорк со потпис од македонскиот дизајнер Марјан Пејоски: Некогаш најнавредуваното парче на Оскарите, сега е цврсто запишано во историјата на модата

Фустанот лебед некогаш се исмеваше, сега е цврсто запишан во историјата на модата!

Фустанот лебед на Бjорк од Оскарите во 2001 година, со потпис од македонскиот дизајнер Марјан Пејоски стана иконски - 20 години подоцна тој сè  уште се памети како највпечатливото нешто таа ноќ на Оскарите.

Многу работи од церемонијата на Оскарите во 2001 година се одиграа како што се очекуваше, од номинирани, до наградени и така натаму, но најголемиот шок таа вечер, пред 20 години, и најнезаборавниот момент на 73-тото доделување на Оскарите - се случи пред аудиториумот, на црвениот тепих, кога исландската музичарка Бјорк се појави облечена во фустан што личи на лебед.
Тоа беше транспарентно кристално целосно боди опкружено со бел тул и долг врат со портокалов клун потпрен на нејзините гради - односно совршена реплика на бел лебед. Нејзините модни додатоци беа јајца, кои ги „положи“ додека одеше по црвениот тепих.

Дваесет години подоцна, фустанот лебед на Бјорк е она што сите го паметат 

Getty Images

Ако ги погледнете фотографиите, можете да видите како луѓето гледаат кон неа и каков е изразот на нивните лица. Тие се збунети.

И самата Бјерк се збуни од реакцијата. Но рече дека секако не се ни обидувала да се вклопи на церемонијата и да им се допадне со изгледот.

Секој што беше запознаен со Бјорк - со номинација таа година за најдобра оригинална песна за „Ги видов сето тоа“ од „Танцување во мракот“ на Ларс фон Трир (во која глумеше и таа) - би знаел дека веројатно нема да се појави во класична црна тоалета. А сепак никој не го очекуваше ова - и, реакциите беа злобни.
„Девојката треба да биде ставена во азил“, „Веројатно ова е една од најглупавите работи што некогаш сум ги видел“, рече ТВ модниот експерт Стивен Којокару.

За некое време, фустанот беше на удар во популарната култура, инспирирајќи бесконечно многу пародии… 

Но, 20 години подоцна, се чини дека фустанот и не бил толку „глупав“ избор. Наместо тоа, фустанот на Бјорк - од македонскиот дизајнер Марјан Пејоски - остана запаметен  како еден од најпознатите иконски стајлинзи на Оскарите до ден денешен, а првичните исмевања се претворија во - ако не почит, тогаш сигурно допаѓање. 
Џулија Робертс во Валентино можеби беше на врвот на најдобро облечените во 2001 година, но две децении подоцна, лебед фустанот на Бјорк е она што сите го паметат.

Едно време, фустанот беше на удар во популарната култура, инспирирајќи бесконечни пародии - вклучително и кога Елен Деџенерис носеше негова копија за да биде домаќин на Еми во 2001 година. Во 2014 година, Валентино прикажуваше резамислена верзија на фустанот како дел од колекцијата. Во 2015 година, беше изложен како дел од шоуто на Морка Бјорк, а во 2019 година се претстави во The Met's Camp: Notes On Fashion. Она што некогаш се исмеваше, сега е цврсто запишано во историјата на модата. Фустанот има дури и своја страница на Википедија.

Интересно е што Пејоски не знаеше дека Бјорк ќе го носи фустанот, сè додека не ги виде фотографиите следниот ден. 

Аlamy

Фустанот на Пејоски го имаше своето деби во јавноста неколку недели пред Оскарите на Модната недела во Лондон, носен од моделот Алек Век во ревијата на Марјан Пејоски есен / зима 2001 година.
„Јас ја почитувам традицијата секако, но секој заслужува да биде исмеан од време на време“ - Марјан Пејоски

„Тоа беше многу убаво изненадување“, изјави тој за Вог. „Јајцата беа нејзина идеја. Толку бунтовна, за традиционална пригода како Оскарите.. Се разбира, ја почитувам традицијата, но секој заслужува да биде исмеан од време на време", изјави тогаш Марјан.

Инаку Марјан Пејоски е македонски моден дизајнер кој живее и работи во Велика Британија. 



извор:bbc.com