СЀ ЗА ХРОНО РЕЖИМОТ НА ИСХРАНА: ДИЕТА ШТО НЕ ГИ ВРАЌА КИЛОГРАМИТЕ

Денеска започнуваме серијал за познатиот режим на исхрана -Хроно. Во светот, а и во Македонија, оваа „диета“ зема голем замав и им помогна на многу луѓе да го изгубат вишокот непосакувани килограми и  да живеат посреќен живот. Низ многуте правилници, Фејсбук-групи за совети и поддршка, сепак најважен е човекот кој е „виновник“ за ваквата револуција. 

Д-р Ален Делабос е доктор по медицина, хроно нутриционист, директор на Одделот за клинички истражувања IREN'S, на Европскиот институт за исхрана и здравствени истражувања, и врвен експерт кој го разви Хроно- методот на исхрана. Иако имаше шпекулации дека постојат неколку видови на Хроно, не, постои само еден начин, а неговиот творец е д-р Делабос.

Иако оваа диета била измислена уште во 1986-та година од страна на доктор Ален Делабос, таа неодамна стана многу популарна. Хроно диетата се базира на природниот ритам на човечкото тело. Тоа всушност не е диета - тоа е начин за изнаоѓање рамнотежа во храната и постигнување на урамнотежено здравје и фигура на тело. Најдобро од сè е што килограмите не се враќаат, ако се придржувате до неколку едноставни правила кога станува збор за јадење, и можете долго време да ја задржите вашата идеална телесна тежина.

Важна работа што треба да ја разберете пред да започнете со оваа „диета" е фактот што ви овозможува да јадете многу мали количини на овошје и зеленчук, додека протеините и мастите се суштински дел и треба да се земаат во големи количини, особено за појадок.

Се разбира, за ваша безбедност и осигурување, треба да се консултирате со вашиот лекар пред да започнете со Хроно исхрана и да видите дали тоа ќе биде добро за вас врз основа на вашата здравствена состојба.

Времето е од суштинско значење

Хроно диетата беше развиена врз основа на знаењето дека храната се апсорбира различно во различни периоди на конзумирање. На пример, мастите и шеќерите се чуваат во телото ако се јадат навечер, а ако ги јадете наутро, тие ќе бидат префрлени во енергија за тој ден и нема да ве натераат да стекнете тежина (ако ги јадете во умерени количини ).

Ако јадете вистински хранливи материи во вистинско време, природно ќе ја изгубите тежината без да држите строга диета или премногу да вежбате. Според карактеристиките на вашето тело, исто така наречени морфотип, постојат препорачани јадења кои треба да ги јадете во текот на денот. Во оваа диета, оброците треба да се јадат на секои четири часа со цел да се зголеми брзината на вашиот метаболизам. Клучот е да се јаде помала количина на храна неколку пати, наместо да се јаде голем дел само еднаш или двапати дневно.

Вие не сте лишени од вашата омилена храна

Во Хроно режимот, вашиот појадок треба да биде богат и да ги содржи сите три важни хранливи материи - јаглени хидрати, масти и протеини. Изреката дека појадокот е најважниот оброк во денот, не се користи без причина. Сите калории што ги земате за појадок ќе се користат за енергија во текот на денот.

За ручек, треба да јадете значително помала количина на храна отколку што сте имале за појадок. Овој оброк треба да содржи протеини од животински извори (месо, како што се пилешки или мисиркни гради, говедско месо и риба) и скроб (како ориз).

Четири часа по ручекот, дури и ако не се чувствувате гладни, треба да имате ужина за да наполните доволно енергија што ќе трае до вечера. Дел од овошјето е добар избор за ужинка, бидејќи овошјето е природна брза храна, можете да ја купите во секоја продавница и да ја носите со себе. Исто така може да изедете порција темно чоколадо ако сакате шеќер. Но, држете се настрана од високо калорична храна - тоа треба да се јаде за појадок. Ова значи дека не треба да јадете чоколада ако не можете да ги контролирате вашите потреби за глад.

Старата поговорка „Појадок како крал, ручек како принц, вечера како сиромав" се зема многу сериозно во оваа диета. Вечерата треба да е најлесниот оброк во денот, а храната што треба да се јаде е лесна и лесно сварлива, како што се рибите и зелената салата. Во оваа диета, не мора да се откажувате од храната што ја сакате, но не јадете намирници за гоење на вечера.

Д-р Делабос објаснува на својата веб-страница дека можете да си дозволите да отскокнете од оваа програма двапати (два оброка) во една недела без сериозни последици - но не ги кршите правилата за исхрана почесто од толку и да немате два пропуста во еден ист ден. 

На почетокот можеби е тешко да се придржувате до оваа диета, но ако одлучите да започнете, наскоро ќе видите дека не е премногу комплицирано и ќе се навикнете. Има само неколку едноставни принципи за кои треба да се придржувате, и ако сте решени да живеете поздрав живот и да изгубите тежина на природен начин, ова може да биде вистинската диета за вас.

Во наредниве денови, следуваат совети, факти, најчести грешки во Хроно исхраната. Следете не и споделете го Вашето искуство.