Мали промени во секојдневниот живот кои спречуваат инфекции и зарази

Корисни совети за хигиена и начин на живот за време на пандемија


Кога сакаме да се заштитиме од каква било инфекција, без разлика дали станува збор за актуелната инфекција со коронавирус или кој било друг вирусен или бактериски патоген, најважната работа е една - треба да ги направиме соодветните промени во нашиот секојдневен живот за да бидеме безбедни и здрави.

Кои се мали навики во нашите секојдневни животи кои можеме да ги промениме, кои играат исклучително важна улога во зајакнувањето на нашиот имунитет и спречувањето на разни инфекции и инфекции?



Мијте ги рацете

Честото миење на рацете е едно од најдобрите мерки што можете да ги преземете против каква било зараза што нè опкружува во нашите секојдневни животи. Миењето на рацете треба да се направи со топла вода и сапун, а интензивното триење на целата површина на рацете треба да се направи најмалку 20 секунди.


Користете средства за дезинфекција само како последно средство

Препорачливо е да ги миете рацете наместо да се потпирате на средства за дезинфекција базирани на алкохол. Тие се користат кога не сте во можност да ги миете рацете. Не ги допирајте лицето, устата, носот или очите без да ги дезинфицирате рацете.


Навлажнете ја кожата на рацете

Честото миење на рацете и примената на силни средства за дезинфекција може да ја исуши кожата премногу, правејќи ја уште подложна на инфекции кои преку него влегуваат во телото. Затоа редовно нанесувајте навлажнувач за да ја навлажнете.


Исчистете ги прстените и нараквиците

Ако носите накит на вашите раце, не заборавајте да ги дезинфицирате исто така. Тие, исто така можат да пренесат вирусни и бактериски честички на нивната површина.


Дезинфицирајте ги рачките на вратите, копчињата за ламби и вашиот телефон

Овие површини најчесто се допираат во нашите секојдневни животи, особено во нашиот дом. Ним им е потребна честа дезинфекција со антибактериски агенси. Вклучително и компјутери и лаптопи.


Фрлете ги марамчињата

Ако го избришете носот со хартиена крпа, не ставајте го во џеб, туку веднаш фрлете го.


Не пушете

Чадот од цигари ги суши дишните патишта и ги прави ранливи на инфекција. Колку почесто се навлажнуваат грлото и носот, толку помалку подложни ќе бидат на вируси и бактерии.


Намалете го стресот

Високото ниво на стрес во организмот ја ослабнува имунитетната одбрана и го спречува имунолошкиот систем нормално да ја заврши својата работа.


Наспијте се

Колку подобро и подолго ќе спиете, толку посилен ќе биде вашиот имунолошки систем. За време на спиењето, се вршат многу сложени биохемиски реакции кои го подобруваат здравјето и благосостојбата на телото. Добијте доволно спиење секоја вечер.


Земете витамини и минерали

Дури и ако јадете здраво, не можете секогаш да бидете сигурни дека ги добивате потребните хранливи материи. Прашајте го вашиот лекар какви витамини и минерали да вклучите во вашата диета/исхрана.