Шведска воведе таблети и апликации во наставата: Резултатот ги шокираше сите и затоа сега ги укинуваат
Foto: printscreen youtube
Пристапот кон воспитувањето и образованието на децата во Шведска можеби најдобро објаснува зошто луѓето во северната земја се мирни и среќни.
А најновата вест е дека оваа скандинавска земја се враќа на традиционалните образовни методи - со акцент на печатените книги, читањето и вежбањето пишување и намалување на употребата на таблети и дигитални алатки, пишува АП (Асошиејтед прес).
Овој потег доаѓа откако политичарите и експертите изразија загриженост дека прекумерната дигитализација, вклучително и воведувањето таблети во предучилишните установи, доведе до пад на основните вештини на учениците.
Шведската министерка за образование Лота Едхолм, која ја презеде функцијата во владата на десниот центар пред 11 месеци, рече дека на учениците им требаат повеќе учебници и дека печатените книги се важни за нивното образование.
Министерот минатиот месец најави дека Владата сака да ја поништи одлуката на Националната агенција за образование за задолжителни дигитални уреди во предучилишните установи. Тие планираат да одат чекор понатаму и целосно да го прекинат дигиталното учење за деца под шест години, објави шведското министерство.
Пад на вештините за читање
Иако шведските студенти постигнуваат натпросечни резултати во читањето, рејтингот PIRLS (Прогрес во меѓународната студија за читачка писменост) на шведските четвртоци покажа пад помеѓу 2016 и 2021 година.
Тие во 2021 година постигнаа просечни 544 поени, што е пад од просекот од 555 поени во 2016 година. Сепак, Шведска сè уште е рангирана на седмото место во светот, изедначена со Тајван, за вкупниот резултат на тестот.
УНЕСКО упати итен повик
Експертите за образование посочуваат дека некои проблеми во учењето можеби се појавиле поради мерките воведени за време на пандемијата на коронавирус, како и зголемувањето на бројот на студенти имигранти чиј мајчин јазик е шведскиот, но исто така истакнуваат дека прекумерната употреба на уреди со екрани за време на училишните часови може да предизвика заостанување на младите по основните предмети.
„Постојат јасни научни докази дека дигиталните алатки го попречуваат, а не го подобруваат учењето“, рече од Институтот Каролинска минатиот месец, коментирајќи ја претходната национална образовна стратегија која ја нагласуваше дигитализацијата на наставата.
„Институтот смета дека фокусот треба да се врати на стекнувањето знаења преку печатени учебници и стручноста на наставниците, наместо претежно бесплатни дигитални извори кои не се проверени“, велат од Институтот.
УНЕСКО упати и „итен повик за соодветна употреба на технологијата во образованието“. Извештајот ги повикува земјите да ги забрзаат интернет-врските во училиштата, но истовремено предупредува дека технологијата во образованието треба да се имплементира за никогаш да не ја замени живата настава предводена од наставници.
Инвестиција од повеќе од 100 милиони евра
Со цел да се надмине падот на вештините за читање, шведските власти најавуваат дека годинава ќе инвестираат околу 60 милиони евра во набавка на книги кои ќе бидат поделени во училишните книжарници, како и уште 42 милиони евра во следните две години за побрзо враќање на класичните учебници во училиштата.
Сепак, не сите експерти таму се убедени дека враќањето на Шведска на традиционалниот пристап е единствено во најдобар интерес на студентите. Критикувањето на ефектите од технологијата „е популарен потег кај конзервативните политичари“, вели Нил Селвин, професор по образование на Универзитетот Монаш во Мелбурн, Австралија.
„Тоа е лукав начин да се сигнализира посветеноста на традиционалните вредности“, додаде тој.
„Шведската влада има валидна точка кога вели дека нема докази дека технологијата го подобрува учењето, но мислам дека тоа е затоа што воопшто нема докази за тоа што технологијата може да направи. „Технологијата е само еден дел од навистина сложената мрежа на фактори во образовниот процес“, додаде Селвин.