Свештеник откри дали смееме да ја уклучуваме машината за перење на црвен датум во календарот: Верници ова мора да го знаете

Добивај вести на Viber

Свештеникот Стеван Стефановиќ открива дека верниците се особено загрижени за време на црковните празници и сите го имаат истото прашање - дали им е дозволено да ја вклучат машината за перење

За време на црковните празници кај сите верници секогаш се наметнува една дилема - дали ќе го навлечеме гневот на светецот чиј ден се празнува ако, на пример, нешто зашиеме или испереме.

И секој што ќе го прашаме ќе ни каже дека никогаш ништо не треба да правиме кога има датум со црвени букви во календарот, бидејќи во спротивно ќе ни биде лошо - секоја работа ќе тргне наопаку. Меѓутоа, дали Црквата навистина проповеда дека ништо не треба да се прави во деновите на празнувањето на светците или е ова уште еден мит или дури и плод на суеверие.

- На секој црковен празник ме преплавуваат пораки дали може да се вклучи машината за перење за големи празници или не, вели свештеникот и додава:

- Отруен од високата, салонска теологија, како студент го сметав ова прашање за сосема безначајно и излишно. Меѓутоа, практиката ме ускрати. Она што го нарекував селски проповеди пред дваесет години, денес се најчестите теми на моите проповеди.

Затоа, свештеникот решил еднаш засекогаш да го реши овој проблем. Тој ја започнува својата презентација со зборовите:

- Ако се консултирате со некој светец во долгата историја на Црквата, сите едногласно ќе ви кажат дека не треба да работите на црковните празници. Од каде дојде тоа? Дали нашиот Бог го благословува нередот или е задоволен што не правиме ништо во негова чест?

Отец Стеван понатаму нè потсетува на четвртата Божја заповед, која вели: „Сети се за денот на одмор за да го празнуваш; работи шест дена и заврши ја целата своја работа, а седмиот ден е одмор за Господа, вашиот Бог“. Сепак, тој објаснува дека за да го разбереме ова треба да ја разбереме приказната за седмиот ден.

- Самата приказна за седмиот ден е многу важна. Имено, сите мерки што ги користиме денес се резултат на космички феномени. Дваесет и четири часа е периодот што ѝ е потребен на Земјата да ротира околу својата оска, Месечината е поврзана со циклусот на Месечината, една година е периодот што ѝ треба на Земјата да направи целосен круг околу Сонцето. Неделата нема космичка основа.

Тој понатаму објаснува дека низ вековите луѓето се обидувале да го променат овој редослед, но безуспешно. Седмицата е најлогично и најдобро време за човековата организација на работата и одморот.

Објаснувањето што значи седмицата во Светото писмо покажува дека многумина забораваат дека првиот ден од седмицата е понеделник, а не недела. Господ создал сè што постои во шест периоди, односно шест дена. „На шестиот ден се одмораат од своите дела“, вели Светото писмо.

- Сепак, и овде има една важна работа што треба да се истакне. Седмиот ден е сабота. Недела е првиот ден, денот на сонцето, денот на светлината, првиот ден на создавањето, денот кога Бог ја создава светлината, вели тој и додава:

- Господ воскреснува на денешен ден, а ние христијаните денес го славиме овој ден, недела, не затоа што е седми ден од старозаветните евангелија, туку затоа што тоа е денот на кој Господ воскреснал, а Велигден е почетна точка на нашиот живот и нашата вера.

Тој понатаму објаснува дека Господ не спиел на седмиот ден, туку дека симболично се поврзува со Велика Сабота, денот кога оној што го создал светот е во гроб и почива.

Како што се ширеше христијанството, многу луѓе се собраа околу Црквата, особено кога христијанството стана државна религија. Луѓето ја прифаќале христијанската вера од различни причини и мотиви, па имало многу кои не биле искрени, туку влегле во Црквата за профит.

Поради ова, верниците почнуваат да ја пропуштаат литургијата, а тоа беше најголемиот грев:

- Последица на бракот на Црквата и државата беше тоа што верниците почнаа да ги пропуштаат литургиите, што буквално никогаш не се случило во раната историја на Црквата од речиси четиристотини години. Имаше дури и правило, канон, кој пропушта 3 неделни литургии и не се причестува на нив, автоматски се исклучува од Црквата. Замислете ако го примените ова правило денес, кој би преживеал?

Еден од најчестите изговори за недоаѓање беше дека имале обврски:

- Така интервенираше византиското законодавство и донесе државен закон со кој се забранува секаква работа во недела и за време на празници. Затоа, тоа е државен закон, а не црковен закон. Дури и во одредбата на овој закон се споменува дека земјоделците се исклучени и изземени од овој закон и дека не подлежат на парични казни, бидејќи има работни места што треба да ги извршуваат без разлика на празници, на пр. собирање сено.

И така настана забраната за неработење на црвеното писмо. Отец Стеван вели дека нашиот народ денес го потсетува на старозаветните Евреи:

- Денес мојот народ неодоливо ме потсетува на старозаветните Евреи, кои постојано му викаа на Христа зошто работи во сабота и со тоа постојано ја прекршува четвртата Божја заповед. Србите денес не знаат кој е Свети Илија, кога живеел, зошто го слават и слават, но знаат дека е празник на кој не се работи.

- Ги заборавивме сите други димензии на празникот освен оваа.

Затоа, гревот не е да се работи, туку да не се дојде на литургија, затоа што така се друго оставаме на страна.

- Па перете кога ќе видите црвени букви, не перете рачно, перете во машина, ваше е да дојдете во црква и да се причестите, така знаете дека сме христијани. Ставајќи каков било приоритет надвор од Црквата, ние го пропуштивме нашиот белег.

Извор: www.espreso.co.rs