Високите потпетици можат да ги ослободат жените: Зошто Лубутан е кратенка за луксуз

Супер високите потпетици можат да ги ослободат жените, вели легендарниот француски дизајнер на чевли Кристијан Лубутан, кој инсистира дека носењето на неговите високи шест-инчни стилето салонки е „форма на слобода“.

Додека некои феминистки ги гледаат вртоглавите потпетици како сексуално поробување, Лубутан го смета спротивното - дури и ако тоа значи дека жените мораат да одат бавно и внимателно во неговите иконични црвено-креативни креации.

„Жените не сакаат да се откажат од носење високи потпетици“, изјави дизајнерот  пред „The Exhibitionist“, ретроспективна изложба на неговата 30-годишна кариера која се отвора во музејот вечерва во Париз.

Додека Лубутан исто така дизајнира и рамни чевли, тој призна дека кога станува збор за класиката со шилести потпетици што го направиле неговото име: „Јас не размислувам за удобност кога дизајнирам“.

„Ниту еднa чевлa со пета од 12 см (5 инчи) не е пријатнa ... но луѓето не доаѓаат кај мене барајќи пар влечки“, изјави Лубутан, кој помогна да се вратат високи потпетици во мода во 1990-тите и 2000-тите.

Тие не се наменети да се носат цело време, но супер високите потпетици им овозможуваат на жените да се изразат себеси и да се ослободат кршејќи ги нормите, рече тој.

„Да се ​​биде жена, исто така, е да уживате во нечија слобода да бидете женствени ако сакате. Зошто да се откажете од високи потпетици, кога ќе можете да ги имате и влечките“, рече тој.

„Не сакам луѓето да ги гледаат чевлите и да кажат: 'Тие изгледаат навистина удобно!' Важно е што луѓето велат: 'Леле, тие се убави!' "

Дури и ако тие можат да се спротивстават само во нивните Louboutins, тоа не е лошо.

Ако чевлите значат „престанате да трчате“, тоа е нешто „позитивно“, додаде тој.

Откако ја научил својата уметност под менторство на Роже Вивие, човекот кој тврдеше дека ја измислил штиклата стилето, Лубутан станал име во 90-тите години, откако принцезата Каролина од Монако облече една од неговите први соло креации.

Поп-sвездите од Мадона до Тина Тарнер и Џенифер Лопез наскоро се натпреваруваа со половина од Холивуд за фитинзи кај Лубутан.

Но, дури и додека некои луксузни брендови како Диор, предводени од феминистичката дизајнерка Марија Грација Кјури, го презимаат приматот во светот на чевлите, Лубутан инсистираше на тоа дека сè уште го имаат своето место.

„Луѓето се проектираат самите себеси и нивните приказни во моите чевли“, рече тој, укажувајќи на особено високи пар сложени чизми од чипка наречена Корсет д'Амур, извезени со сцени на водење љубов.

Лубутан откри дека неговата доживотна привлечност со потпетици се појавила кога тој имал 10 години и видел знак со кој се забрануваат чевлите во музејот Palais de la Porte Doree , кој сега е домаќин на неговата ретроспективна изложба.

„Почнав да ги цртам заради тој знак“, рече тој, кој беше поставен за да ги спаси паркетите на музејот.

„Мислам дека фактот дека високите потпетици беа забранети играни на несвесното ... тука беше и мистеријата и фетишистичката страна ... едноставното цртање чевли со високи потпетици честопати се поврзува со сексуалноста“, додаде тој.

Лубутан инсистираше на тоа дека тоа е уметник не само за правење потпетици повисоки и повисоки.

Тој исто така работел на чевлите да исчезнат во ногата на носителот во серија што тој ги нарекува Les Nudes - во најразлични бои на кожата - како и дизајни кои го продолжуваат ногата.

Изложбата, која трае до 28 јули, вклучува и холограм на чевли што се претвора во бурлеска ѕвездата Дита Вон Тис, како и серија на спортски гадови со Лобутан снимени од американскиот филмски режисер Дејвид Линч.

Лубутан се радува на фактот дека неговите чевли сега станаа толку иконични што неговото име стана кратенка за луксуз и сексуалноста, навлегувајќи во рап песни, филмови и книги.

„Поп културата не е ниту контролирана ниту контролира, така што јас сум многу среќен за тоа“, додаде тој.

Извор: АФП