Зад Јованка Броз останаа 676 фустани, 100 пара чевли, 85 раквици и преку 2000 модни детали: “Беше олицетворение на буржоазијата“

Завчера во Палатата Србија е одржано спектакуларното шоу „Јованка во боја“ каде 22 дизајнери од поранешните југословенски републики ги претставија своите креации кои всушност се почит на Јованка Броз, сопругата на претседателот на СФРЈ, Јосип. Броз Тито. Интересно е и тоа што најголемиот дел од креациите се направени од материјали кои се наследство на Јованка Броз, кои нејзиното семејство му ги подари на Ненад Радујевиќ, иницијаторот на Модната недела во српската престолнина.

Јованка, прва пријателка и дама на Југославија, остави скапоцен моден тестамент - колекцијата Јованка Броз, која се состои од над 3000 парчиња облека, додатоци и илустративен материјал: скици на модни дизајнери, кореспонденција со нив, модни списанија и примероци од ткаенина, везови и украси.

Во септември минатата година, српската јавност можеше да ужива и во изложбата „Јованка Броз - во боја“, која содржеше оригинални парчиња облека од уникатната колекција на оваа дама, кои речиси седумдесет години во голема мера беа скриени од очите на јавноста.

Заедно со оваа изложба во просториите на РТС минатата година, дел од гардеробата на Јованка беше прикажан на домашниот јавен сервис во емисијата „Мира Адања Полак – ексклузива“. Во 55 кутии кои не беа отворени осум години, а кои поминаа четири години во Етнографскиот музеј, таа имаше можност да ја погледне Мира Адања Полак, како и да ги слушне приказните зад нив.

Јованка Броз, иако беше на чело на социјалистичка држава, остави зад себе гламурозна модна колекција достојна за секоја западна гардероба на прва дама - околу 1100 индивидуални предмети - 676 ​​фустани и комплети, 100 пара чевли, 85 пара ракавици и други работи.


Јованка носеше број 38, понекогаш 39, а најчесто ги изработуваше чевларот Глоговац од Белград. Има и италијански чевли, како и некои непознати производители. Како што веќе спомнавме, останале околу 676 фустани и комплети, а интересно е што и кај нив има вишок од истиот материјал, доколку има потреба да се дотера и поправи нешто.


Foto Facebook: Titomirka Misutka Kosutic


Посебен куриозитет, покрај вечерните и свечените фустани, е униформата на Јованка Броз од 1945 година, судејќи по состојбата во која е оставена, многу користена.

Како прва дама на тогашната СФРЈ, Јованка, секако, со помош на креаторот изгради личен импресивен стил на сведени линии кој беше префинет и гламурозен. Таа е позната по силуетите прилагодени на телото, длабокото деколте со задолжително нагласена половина и додатоците како скапиот накит. Сите се сеќаваме на црвениот кармин и познатата висока пунџа.


Нејзината облека е уникатна, во повеќето случаи тоа е висока мода, рачно изработена по мерка, од најквалитетни материјали, впечатливи бои и атрактивни текстури и дезени, додека кројот, деколтето, драпингот и силуетата се поврзуваат со влијанието на париската висока мода.

Својата гардероба ја избирала многу вешто, на дипломатски и официјални пригоди носела луксузни тоалети од светски и домашни дизајнери, додека на појавувањата можела да се идентификува.

Исто така, важно е да се спомене дека таа беше покровител на домашната модна индустрија и со задоволство ја промовираше. За неа работеа локални компании, дизајнери и занаетчии, но за жал, голем дел од нејзината облека не беше потпишан, па нема информации кој се учествувал во создавањето на модната икона Јованка.


Колку силен визуелен впечаток оставила Јованка на луѓето, е најдобар доказ за нејзината помлада сестра Нада Будисављевиќ, која своевремено ја опишала првата средба со г-ѓа Броз по долги години поминати разделени.


„Тогаш се појави и Јованка. Таа беше олицетворение на буржоазија. Носеше палто во темно сина боја со крзно од визон. Имаше долга црна коса подигната и чевли со високи потпетици, „стаклени чорапи“. За мене во тоа време таа беше најубавото нешто што сум го видела“, се присетува Нада.


ФОТО: Инстаграм