PavelAndreev.ORG - начинот на водење бизнис, кој ги обединува дaрителите од различни земји

Добивај вести на Viber

Донацијата не е само за финансиска поддршка - станува збор за култура, кауза и личен пример. Во денешниот свет, платформите за собирање средства играат клучна улога во помагањето на оние на кои им е потребна, но тие исто така покренуваат важни прашања - како да се обезбеди транспарентност, како да се бориме против измамата и до кој степен донацијата е лична или владина одговорност?

Денес разговараме со Павел Андреев, човекот зад платформата. PavelAndreev.ORG се здобива со популарност во Северна Македонија. Во едно интервју тој објасни како функционира платформата, како се обезбедува сигурност за дарителите и организаторите на кампањата и зошто Македонците се импресивен пример за сочуство и емпатија!

Г-н Андреев, кажете ни повеќе за вас, вашиот пат, искуство и мотивација да им помогнете на другите, вклучително и во Македонија? Кој е вашиот главен двигател?

Оставувањето позитивна трага - тоа е мојот двигател!

Кога ја создадов првата верзија на платформата, таа беше наменета за пријателите и семејството - замислете мал круг на доверба во кој луѓето би можеле да поддржат различни цели. Но, со текот на времето, се повеќе и повеќе луѓе почнаа да ми пишуваат, барајќи помош во организирањето кампањи. Во тој момент, сфатив дека она што започна како лична иницијатива може да стане нешто многу поголемо - причина, социјален проект што ќе се промени и спаси животи.

Време е за тежок избор: дали да останам  во мојата безбедна професија како градежен инженер или целосно да се посветам  на платформата и луѓето што се потпираа на неа. Тоа не беше лесна одлука. Но, со секоја успешна кампања, со секоја благодарност и позитивни повратни информации, сфатив дека одам во вистинската насока.

Во почетоците, не разбирав маркетинг, развој на софтвер или управување со кампањи. Но, кога бизнисот ве води, учите се што ви треба на патот.

Денес знам дека тоа беше најдобрата одлука во мојот живот, затоа што го гледам вистинскиот отпечаток што го оставаме во различни земји и општества. Гледам како луѓето се обединуваат, како дарителството станува мост меѓу нив. И нема поголемо задоволство од тоа.

Дарителите треба да бидат сигурни дека нивните средства ќе бидат употребени правилно. Какви гаранции им давате дека нивните донации одат на вистинското место и ефикасно се користат за лекување?

Донациите се прифаќаат на нашата платформа преку најсовремените и најсигурни процеси за плаќање, што гарантираат сигурност и транспарентност.

Во медицинските кампањи, ние активно привлекуваме воспоставена публика за да собереме средства за оние на кои им е потребна. Сите собрани донации се префрлуваат директно во медицинските установи, без да минаваат преку лични сметки. Одобрувањето на кампањата вклучува разговор со организаторот, обезбедување медицинска документација и, доколку е можно, бидејќи не сите болести ја имаат оваа опција, понудата од болницата е знак дека лекувањето е планирано.

Во не медицински кампањи, платформата работи како софтверска услуга - секој може да создаде кампања, но таа не е промовирана меѓу нашата публика, бидејќи не можеме да го гарантираме употребувањето на  средствата. Организаторот создава своја публика. Сепак, ги собираме основните податоци на организаторите, како и автентикација на идентитетот преку процесот на KYC (Know Your Customer). Доколку е потребно, можеме да им помогнеме на истражните органи со обезбедување на овие информации. Ако некој злоупотребува, имаме информации за одредено лице кое е законски одговорно за своите постапки. Ова ни овозможува да обезбедиме безбедност, транспарентност и доверба во платформата.

Овој процес обезбедува максимална безбедност и транспарентност, осигурувајќи дека донираните средства постигнуваат реални цели.


Како промовирате култура на дaрителство преку платформата, која ќе биде постојан избор, наместо случајна или еднократна акција?

Постојано и упорно се стремам да создадам голема публика, бидејќи верувам дека заедно можеме да ги промениме судбините. Платформата го носи моето име, што значи за мене дека тоа е мојата животна работа. Не само проект или работа, туку бизнис што ме вози секој ден. Знам дека звучи гласно, но така се чувствувам. Тоа не е само работа, тоа е мојата мисија.

Со мојот личен пример и посветеност, се обидувам да поттикнам културата на дарувања. Верувам дека кога луѓето ќе видат вистинска посветеност и транспарентност, поголема е веројатноста да се придружат и да помогнат.

Која порака би им ја испратиле на сите луѓе кои се прашуваат дали вреди да се направи донација?

Дарувањето не е само гест за некој што има потреба, тоа е инвестиција во општеството, човештвото, солидарноста и идејата дека добрината се враќа.

Да ги погледнеме работите од друга призма: никој не е имун! Денес размислувате за донирање, а утре може да се најдете во ситуација кога луѓето собираат средства за вас или за некој близок. Тогаш сфаќате колку е важно да имате култура на дарување, поддршка и взаемна помош. 

Дарувањето носи задоволство - не само затоа што некому помагате, туку и затоа што станувате дел од општествено значајна кауза. Дел од општеството што не поминува покрај своите сограѓани, туку дејствува. 

Кога велите: “ успеав”, “ја постигнав мојата цел”? Што треба да се случи за да се чувствувате целосно задоволни од вашата мисија? 

Добро прашање, благодарам! Размислував за тоа веќе некое време. Целта на платформата е да стигне до сите 195 земји во светот. Да, звучи амбициозно, дури и речиси невозможно, но тоа е она што ме инспирира и ја одржува искрата жива во мене!

Иако дури и сега можам да кажам “успеав” - платформата е препознатлива, многу луѓе знаат за тоа и за моето добро дело. Но, за да почувствувам дека навистина ја постигнав својата цел, мислам дека ќе биде доволно активно да работам во 30 - 40 земји. Ова ќе значи дека изградениот модел работи уште поопширно и поодржливо, и ова е најголемиот предизвик.

Дали има некои успешни кампањи во Северна Македонија кои би сакале да ги споделите со нашите читатели?

Во моментов имаме околу 50 активни кампањи, од кои некои веќе се успешно завршени, а лекувањето на оние на кои им е потребно продолжува. Во деветте месеци од работењето на нашата платформа во Северна Македонија собравме 450.000 евра - средства донации од Македонци за Македонски цели.

Една од најимпресивните приказни е онаа на Виктор, млад човек, сопруг и татко на 4-месечно дете. Неговата кампања успеа да собере речиси 100.000 евра за само 2-3 дена. Тој во моментов е на лекување.

Како би одговориле на луѓето кои веруваат дека грижата за оние на кои им е потребна е целосно одговорност на државата, а не на општеството?

Овие луѓе имаат свои причини, и јас се согласувам со нив до одреден степен. Во идеален свет, социјалниот систем треба да биде доволно силен за луѓето да не мора да бараат помош преку донации. Но, реалноста е поинаква - фондации, невладини организации и платформи за донации постојат затоа што ги пополнуваат празнините оставени од државната политика, без разлика во која земја.

Не случајно на Балканот често се собираат средства за медицински итни случаи. Ова е јасен сигнал дека здравствениот систем не е секогаш во состојба да го обезбеди потребното лекување. Во исто време, дури и во земјите со добро функционална здравствена заштита, донацијата е важен дел од јавниот живот, но таму фокусот е на други социјални причини.

На крајот, прашањето не е “чија работа е доброволната организација”, туку дали сме подготвени да останеме рамнодушни. Глад, болест, сиромаштија - сето ова постои без оглед на политиката. И кога ќе се соочиме со лице кое има потреба, одговорот не може да биде “тоа не е моја работа” - барем според мое мислење.

Како можат луѓето да помогнат кои немаат финансиски средства да донираат? Дали вашата платформа нуди алтернативни методи за подкрепа?

Дури и без финансиски средства, секој може да стане дел од кампањата. Најлесен, но исклучително вреден начин е споделување кампањи на социјалните медиуми. Една размена може да допре до луѓе кои имаат можност да помогнат, и на тој начин да привлечат повеќе донации отколку што човек може да даде самостојно. Промоцијата е клучната точка - кампањата станува успешна кога ќе стигне до вистинските луѓе. Ако некој се прашува дали да донира 10-15 евра или да сподели, би ги советувал да ги направат и двете, но ако може само едно, споделувањето понекогаш има поголем ефект.

Како би ги опишале Македонците кога станува збор за дарување и помагање на оние на кои им е потребна помош?

Македонците се луѓе со големи срца. Покажувате импресивна солидарност и секогаш сте подготвени да подадете рака за помош. Грижата еден за друг е длабоко вградена во вашето општество, а успешните кампањи на платформата ни го докажуваат тоа. Вашата симпатија е инспирација и пример за секого!