Се очекува распродажба како никогаш досега: Во складиштата во Австрија има над 50 милиони парчиња облека, а залихи се собираат насекаде

Залихите на облека се собираат во продавниците, дистрибутивните центри и магацините за време на карантините заради пандемијата. Ако на тоа се додаде и моменталната состојба, кога мнозинството граѓани се обидуваат да штедат, а практично и не купуваат облека и обувки, производителите се соочуваат со проблеми. Една од можностите за „ослободување“ од залихите ќе им биде особено пријатна на купувачите - голема распродажба.

Големата распродажба е веќе најавена низ цела Европа, бидејќи на трговците не им одговара тоа што ланската стока е во нивните магацини и ја чека следната сезона за продажба. Слично е и во Србија, падот на цените на облеката е познат, но како што веќе сме навикнати, не според обемот и процентот како во развиените европски земји.

И бројките покажуваат оправданост на очекувањата. Имено, набавката на облека и обувки во Србија само во март минатата година е падната за 54%, а за дополнителни 20% во април. Продажбата низ целиот свет се намали до 90 проценти во текот на изминатата година, и иако многумина со нетрпение го очекуваа повторното отворање на бутиците, клиентите и тогаш не се втурнаа во нив. Напротив, многумина се плашат од кризата и се обидуваат да заштедат пари на овие работи.

Здружението на трговци на Австрија посочува дека повеќе од 50 милиони непродадени производи се акумулирани во магацините на ланци што продаваат облека, кои ќе мора да се продадат по отклучувањето. Исто така, еден од примерите е ирскиот малопродажник за брза мода, претставен низ цела Европа, кој истакна дека во магацините ќе ја стави непродадена облека за есен и зима, вредна 200 милиони фунти, за да се обиде да ги продаде подоцна оваа година.

Од друга страна, она што е лошо за трговците е добро за граѓаните, бидејќи „отклучувањето“ ќе донесе распродажба, нагласува Австриската асоцијација. Тие веруваат дека она што останало од зимската стока ќе се продава во продажни места или ќе се донира на хуманитарни институции, бидејќи не веруваат дека трговците ќе решат да ја остават таа стока во магацините до следната сезона.

Сево ова за „Блиц Бизнис“ го потврди и професорот на Економскиот факултет во Белград, Горан Петковиќ, кој посочи дека едноставно е неприфатливо за производителите и трговците во Европа да ги остават ланските стоки за продажба во следната сезона.

Меѓутоа, тоа не е деловна практика на трговците во нашето соседство, така што Петковиќ не очекува голема продажба во Србија.

„Ова е вообичаено во развиените пазарни земји, каде што модните трговци никогаш не оставаат залихи од една сезона да чекаат за друга, туку продаваат што останува од стоката или ги испраќаат до продажни центри. Во нашата земја, трговците не го прават тоа, веројатно сметајќи на тоа дека овде пазарот е помалку чувствителен на модата“, наведува нашиот соговорник.

Тој додава дека многу често во Србија можете да најдете чизми или капути од минатата година во продажба, додека во европските земји такво нешто никогаш не се случува.

„Во тие земји, ова се смета за погубно за имиџот на продавницата - да се најдат минатогодишните модели, и тие мора да одат во аутлет центрите. Сега „аутлетите“ се преполни, бидејќи ни таму немаше продажба, па сега веројатно планираат како што знаат да се распродаде сѐ и затоа се очекува продажба“, вели Петковиќ.

Попусти се можни и на автомобили, шминка, бела техника

Не се штеди само на облека и обувки за време на кризата. Неколку пати, анализите покажаа дека секторот на луксузни предмети, но исто така и на автомобили, шминка, па дури и одредени производи од белата техника, претрпе и продолжува да претрпува големо негативно влијание од пандемијата.

Ова може дополнително да ги зголеми очекувањата за попустите во овие сектори.

Петковиќ истакна дека веќе може да се забележат големи попусти во автомобилскиот сектор, бидејќи производителите се соочуваат со голем застој во производството и побарувачката.

„Никогаш порано не биле продавани нови џипови по толку ниски цени, дури и за време на саемите. Сепак, може да се очекува парадокс - дека половните автомобили всушност ќе се продаваат по поголеми цените, а новите возила ќе бидат поевтини“, рече Петковиќ за „Блиц Бизнис“.

фото: profimedia