Убавата балерина Татјана ја откри суровата страна и сите тајни на „нежната“ професија: Балетот е како војна - крв, рани, модринки и болка
Повеќето луѓе го доживуваат балетот како грациозна и нежна професија. Но, во спротивното не‘ убеди балерината Татјана Татиќ (27), балетска шампионка на Народниот театар во Белград. Другата страна на балетот што не можеме да ја видиме е сурова, со секојдневното страдање од болка поради стрес и скршеници на коските.
Имала четири години кога започнала со балет. Девојките во балетски костими поседуваат женственост, однесување и став на сцената, па мајката на Татјана имала идеја да ја запише Татјана на балет за да ја „разбуди“ нејзината женственост.
Имала четири години кога започнала со балет. Девојките во балетски костими поседуваат женственост, однесување и став на сцената, па мајката на Татјана имала идеја да ја запише Татјана на балет за да ја „разбуди“ нејзината женственост.
Балетот е многу сурова професија која бара многу жртви уште од мали нозе, како и секој друг професионален спорт.
- Тоа е професија која ги вклучува апсолутно сите можни мускули на телото. Исто така, сите правила се во конфликт со природното, сите ставови и пози се спротивни од она што е природно за човечкото тело и затоа мора да се започне многу рано, бидејќи телото треба да биде целосно флексибилно и подвижно. Лично, не се сеќавам дека сум отишла на претстава без да имам некоја силна болка во телото или да не бидам повредена, барем малку - вели балетската шампионка Татјна.
Со скршено стапало продолжила со денови да вежба и игра, трпејќи болки, бидејќи „и онака сè боли постојано“. Дури кога била забележана скршеница на видеото, таа престанала.
Татјана игра во сите балетски претстави на Народниот театар во Белград, како што се: „Дон Кихот“, „Копелија“, „Заспаната убавица“, „Крчко Орашчиќ“, „Лебедово езеро“, „Евгениј Онегин“, „Жизел“, Кралицата Марго“ и токму поради одговорноста што ја има како примабалерина, со месеци танцувала со скршена метатарзална коска во стапалото која не можела да зарасне поради постојаната работа.
- Па, како што ви кажав, секогаш нешто нè боли. Така беше и во оваа ситуација, многу ме болеше, но очигледно недоволно за да престанам. Дури кога ми дијагностицираа скршеница, ги прекинав пробите и настапите - вели Татјана Татиќ.
Врз основа на приказната на Татјана, се добива впечаток дека болката е составен дел од нејзиниот живот и дека таа станала имуна на неа. И покрај се‘, балетот е дефинитивно нејзиниот повик во животот.
- Не сум од уметничко семејство, а тоа беше чуден и храбар избор за сите околу мене. Но знаев. Уште од првиот ден кога мајка ми ме однесе во балетската сала знаев дека тоа е дефинитивно мојот пат и уште од мала сакав да бидам примабалерина - гордо вели Татјана.
Статусот „примабалерина“ носи голем товар и голема одговорност. Солзи, стрес, односи во ансамблот, доверба кон колегите, голема одговорност кон самата уметност и улогите, но кога ќе почне претставата се‘ се брише и сета болка - вреди тој момент. Затоа што во публиката на балетот нема скитници или случајно дојдени. Тие чувствуваат сè: и голема среќа и голема болка.
- Менталната подготвеност е најтешка, бидејќи ова е сепак жива уметност и се‘ може да се случи на сцената, а вие сте одговорни за целиот балетски ансамбл, како и за целиот оркестар. Физичката подготвеност е нешто што во секој момент се зема здраво за готово, но и визуелна (тежина) - објаснува балетскиот шампион на Народниот театар.
Луѓето се восхитуваат на изгледот на балерините, на нивните витки, извајани тела, а постојано се поставува прашањето како е можно сите тие да се толку слаби.
- Морам да бидам искрена и морам да кажам дека до сега ми беше многу тешко да прифатам дека не можам да јадам што сакам и тогаш тоа го надоместував со повеќе вежбање. Но, морав да го променам тоа, бидејќи моето тело е мојот инструмент и морам да водам апсолутно здрав живот за да издржам што подолго.
Нема посебна диета, се е индивидуално. Но, потребно е да се храните здраво и да земате витамини и суплементи за да преживеете. Покрај тоа што вежбаме шест часа дневно, шест дена во неделата, од суштинско значење е и вежбањето во теретана, што исто така придонесува за подобра кондиција и сила.
Од првите, мали балетски фустани, немала дилема што сака, ниту „резервен“ план. Едноставно, таа била толку упорна и си поставила за цел еден ден да биде успешна балерина - поинаков исход не бил во предвид.
Таа успеа во тоа. Денес, покрај тоа што постојано игра во Народниот театар во Белград, таа се појави во речиси сите престижни сцени, во Москва, Тел Авив, Лондон, Верона, Виена, Берлин, Софија, Брисел, Кина... Таа е членка на трупата на светски познатиот Сергеј Полунин. Моментално подготвува нова премиера - балетот „Корсаир“, кој ќе биде изведен на големата сцена на Народниот театар.
Фото насловна: Youtube - screenshoot
Видео: Youtube
Извор: женаблиц