Животната приказна на најголемата шпанска заводничка: Таа беше причина за распадот на неговиот брак

Уште од детството, таа ја апсорбираше уметноста преку телевизија и сакаше да имитира телевизиски реклами

„Најтешката работа на светот е да изградиш кариера исклучиво поради изгледот, а потоа да сакаш да станеш сериозна актерка. Никој нема да те сфати сериозно ако сте врзани исклучиво за убавината“, изјави Пенелопе Круз, шпанска актерка која снимала филмови со легендарни режисери, како Педро Алмодовар и Вуди Ален, добила Оскар, заведувала некои од најпосакуваните холивудски момци... Таа докажала дека може се‘, а со тоа изградила репутација на одлична актерка.

Од почетокот немаше големи паузи во кариерата, снимаше незапирливо во различни филмски жанрови, само кога ги доби двете деца, работеше помалку, но и тогаш немаше мир, па поради љубовта за дизајн беше заштитно лице на светски познатите модни куќи и лансираше своја модна линија. 

Глумата е нераскинлив дел од неа

Пенелопе Круз Санчез е родена во Алкобендас на 28 април 1974 година, во хармонично и скромно семејство. Името го добила по истоимената песна на Џоан Мануел Серата. Нејзиниот татко Едуардо бил трговец и автомеханичар, додека нејзината мајка Енкарна имала фризерски салон. Братот на актерката Едуардо е музичар, а нејзината две години помлада сестра Моника се занимавала со манекенство и заедно со неа учествувала во дизајнирањето на линијата долна облека.

Уште од детството, Пенелопе ја апсорбирала уметноста преку телевизија и сакала да имитира телевизиски реклами. Нејзината најголема страст е танцот, па се запишала на престижниот шпански национален конзерваториум каде девет години студирала класичен балет. Подоцна раскажа дека нозете и крвареле од постојаното вежбање, но дека токму тој период од животот и помогнал да научи дисциплина и да не било тоа, сè ќе и било потешко во животот.

Кога имав девет години, по неколку часа поминував во фризерскиот салон на моите родители, а и денес правам фризура на секој што ми дозволува. Истото го правам и за мојата блиска пријателка Салма Хајек. Еднаш, кога бевме во нејзината куќа и снема струја, имавме само восочна свеќа како извор на светлина. Таа ми дозволи да ѝ ја скратам косата и да ја шишам. Навистина ми верува“. 

„Сестра ми Моника и јас дизајниравме уште од девојчиња. Честопати се криевме во бањата за да дизајнираме. Имавме модно списание и ќе цртавме над тие креации. Беше само игра, но ние вежбавме за ова денес. Да ни кажеше некој тогаш дека еден ден ќе дизајнираме, дека тоа ќе биде наша работа, ќе бевме воодушевени. Имаме сличен моден вкус, си позајмуваме облека. Понекогаш патуваме некаде за да најдеме идеи за нова колекција. Многу е лесно да се работи со неа“, вели актерката. 

И покрај тоа што страсно го сакаше балетот, таа го напушти средното училиште и почна да работи со скратено работно време како модел. На 15-годишна возраст, Круз ја доби првата улога во спотот на шпанската поп група „Mecano“ за песната „La Fuerza del Destino“. На снимањето се заљубила во пејачот Начо Кан и била во врска со него до 1996 година. Таа сонувала да глуми во филм на Педро Алмодовар уште од својата 14-та година откако го гледала неговиот филм „Врзи ме!“.

Своите први телевизиски чекори ги направи во својата земја како водителка на тинејџерското ток-шоу „La Quinta March“, а се појави и во епизода од една француска телевизиска серија. Се шпекулираше дека ќе ја ангажираат за улога во еротската драма „Las edades de Lulú“ од Бигас Луна, но поради нејзината возраст, соработката беше одложена. Сепак, за неа беа наменети секси улоги. Во „Грчкиот лавиринт“ од 1991 година, таа играше заводничка детектив која бараше исчезната танчерка, а во трилерот „Фрамед“ од 1992 година, ја играше девојката на плејбојот и измамник Тимоти Далтон. Во „Златни времиња“, игра девојка која копнее по љубовно искуство. Филмот беше успешен, заработувајќи девет Гоја награди во Шпанија и Оскар за најдобар странски филм.

Наскоро, режисерот Бигас Луна одлучи дека е доволно зрела да глуми во неговата еротска драма „Шунка, шунка“. Сексипилни сцени се бараа од неа, а поради нив имаше проблеми со своето момче. Таа преку ноќ стана секс симбол и доби Гоја за најдобра главна женска улога. Интересно е што нејзин партнер во тој култен филм и бил денешниот сопруг Хавиер Бардем. Пет години подоцна, таа конечно доби можност да глуми во филмот на Алмодовар „Живо месо“, во кој глуми проститутка која се пораѓа во автобус. Потоа снимаше со познатиот Алехандро Аменабар. Во неговиот филм „Open Your Eyes“ таа глуми девојка која се заљубува во главниот лик кој ја губи врската помеѓу реалноста и сонот. Потоа, во оскаровското дело на Алмодовар „Се‘ за мојата мајка“ од 1999 година, таа игра бремена калуѓерка.

„Пенелопе Круз е мојата муза, таа ме прави подобра личност. Мислам дека сум подобар режисер со неа бидејќи таа верува дека сум подобар отколку што навистина сум и таа слепа вера ми дава многу сила“, рече во едно интервју славниот шпански режисер.

На почетокот на новиот милениум, актерката започна ново поглавје во животот и кариерата, добивајќи улога во првиот американски филм „Spice of Love“. А таму глумеше заводничка која овојпат одлично готви. Таа во едно интервју се присети на својата прва аудиција: - Ме покани жена која ми стана агент, а денес соработуваме. Имав 14 години и вежбав со уште 300 актери. Таа ме замоли да прочитам неколку сцени од „Казабланка“, што не беше доволно убедливо со оглед на мојата возраст. Таа сепак ме праша дали сакам да работам со неа и почна да ме праќа на кастинзи. Во 1992 година добив улога во филмот „Шунка, шунка“. Се разбира, требаше да лажам за моите години, особено на моите родители поради сценариото", рече таа. Таа подоцна рече дека се чувствувала осамено во Лос Анџелес на почетокот, но не долго, бидејќи солидните филмски улоги ѝ даваа сила.

„Кога дојдов во Америка, знаев неколку реченици на англиски јазик. Едната беше: Како си?, а другата: Сакам да работам со Џони Деп. После тоа го снимив филмот „Белиот прав“ со него. Тогаш јас ја научи реченицата: Сакам да снимам повторно со Џони Деп“, открила Пенелопе, а желбата и се исполнила.

Додека не се повтори филмот со Деп, таа снимаше со разни холивудски убави актери. По снимањето на забавната комедија за вештерките и ангелите „Пеколот го повикува рајот“ во Шпанија, таа го сними хит филмот „Vanilla sky“ во режија на Камерон Кроу, кој беше прифатен како римејк на шпанскиот филм „Отвори ги очите“. Пенелопе доби улога и во американската верзија, а со неа играше и Том Круз. Филмот постигна голем успех, Пенелопе стекна светска слава, на што помогна и нејзината врската со ѕвездата од филмовите „Невозможна мисија“. Огнената Шпанка имала низа љубовни врски со колегите. Во 1998 година, таа беше во романтична врска со претприемачот Џиџи Сарасол, со мултиталентираниот Шон Комбс, попознат како Паф Диди, а истата 2007 година се шпекулираше дека се плетка со Џош Хартнет. Таа беше обвинета и за „киднапирање“ на Мет Дејмон од Винони Рајдер, а истиот глас ја следеше и за бракот на Том Круз и Никол Кидман. Нејзината романса со Круз се разгоре на сетот на филмот „Vanilla sky“. 

„Никогаш не се заљубувам во колега со кој работам. Секогаш се случува тоа потоа. Соработката создава пријателство или нешто друго се случува по неколку месеци, но не можете да го знаете или предвидите тоа. Секогаш е мистерија, не ги планираш тие работи“, рече таа, не обидувајќи се да се оправда за сите гласини што ја следеа. Факт е дека таа започна врска со Круз во 2001 година, кога тој стави крај на десетгодишниот брак со Кидман. Нивното прво јавно појавување како пар беше во ресторан во Беверли Хилс. Извори блиски до неа тврдат дека и покрај страсните сцени што ги снимила со Том, врската започнала кога актерот се разделил со Кидман.

„Нема што да се крие, а тоа е најважното. Можам да кажам дека Том е најдарежливиот човек што сум го запознала, има големо срце“, истакна актерката. Романсата траеше три години, а дека нешто не беше во ред со нивната врска, стана сомнително кога актерката не се појави на Златните глобуси, а Круз беше номиниран за филмот „Последниот самурај“. Круз потоа отишол да го посети својот болен татко во Шпанија, а уште тогаш на големо се шпекулираше дека се разделиле, односно изворите тврделе дека во тој период се преправале дека се уште се во врска. Меѓутоа, Том бил целосно емотивно скршен кога Пенелопе го напуштила, односно кога не можеле да се договорат околу нејзиното прифаќање на скиентологијата.

„Таа се восхитуваше на посветеноста на Том кон верата, но тоа не беше нејзиниот свет, нешто на што би го посветила својот живот“, изјавил еден извор за медиумите. Друг извор тврди дека е лага дека се развеле поради скиентологијата. Се зборуваше и дека актерката почнала да се подготвува за приклучување кон скиентолошката вера, но водачот на црквата Дејвид Мискевиј, близок на Круз, ја нарекол Пенелопе дилетант бидејќи дознал дека таа сè уште не сака да се откаже од својата религија.

„Пораснав како католик, но верувам во Бог на свој начин, се молам на свој начин и почитувам секакви филозофии. Една филозофска религија која ми стана блиска е будизмот. Мислам дека ги почитува другите религии и не вели дека тоа е единственото точно во неговите верувања“, објасни таа.

На крајот, таа и Том останаа пријатели. По разделбата, таа се посвети на работата, ги сними филмовите „Под маска“ во 2003 година, европските филмови „Фанфан ла Тулипе“ во 2003 година, „Без смена“ во 2004 година во кои глумеше девојка во садо-мазо врска... Филмот „Глава во облаците“ од 2004 година остана запаметен по лезбејските сцени со Шарлиз Терон. Една година подоцна, таа направи уште еден филмски хит, авантуристичката комедија „Сахара“ со Метју Меконахи, во кој се заљуби. По кратка врска, се шпекулираше дека Меконахи ја отфрлил Пенелопе поради неговата сегашна сопруга. А познатиот оскаровец, ѕвездата на филмот „Добри дилери од Далас“, отворено проговори за врската со Пенелопе во биографијата на Нил Даниелс.

„Имавме неколку јазични бариери, но кога ќе се случи, тоа е како поезија. Можам да кажам дека Пенелопе е личноста која најдобро знаеше да слуша“, откри Меконахи.

Судбината сепак сакаше поинаку. Актерот, додека Пенелопе сè уште била актуелна во неговиот живот, случајно ја видел заносната бразилска манекенка Камила Алвес во еден бар во Западен Холивуд. Кога ја видел својата идна сопруга со која сега има три деца, како што открил, не се запрашал: „Која е ова?“, туку „Што е ова?“ Пенелопе продолжи по својот пат и продолжи со работата. Таа глумеше со нејзината пријателка Салма Хајек во вестерн комедијата „Outlaws“.

Еднаш откри дека таа и Салма се нарекувале „huevos“, или јајце на шпански, пред да станат мајки.

„Ја сакам Салма, долги години сме пријателки. Ѝ се восхитувам колку далеку стигна и остана цврсто на земја. Многу е лојална. Ваквите квалитети ги карактеризираат само големите ѕвезди“, рече актерката. 

По некои помали улоги во 2008 година. Актерката Пенелопе глумеше во познатиот филм на Вуди Ален „Вики Кристина Барселона“. Со неа глумеа Скарлет Јохансон и нејзиниот сопруг Хавиер Бардем, кој во тоа време и беше само колега. Ниту генијалниот Вуди Ален не остана рамнодушен на шармот на актерката:

„Таа има сè! Таа е многу секси и убава, и е одлична актерка која ќе ве насмее. Само небото е нејзината граница“. Нешто слично за неа кажа и Хавиер, со кој тајно се омажи по две години врска. Заветите ги кажаа во куќата на пријател на Бахамите во јули 2010 година. Не беа познати многу детали за венчавката, единствено се знаеше дека Пенелопе се омажи во венчаница дизајнирана за неа од нејзиниот пријател Џон Галијано.  

За магазинот „GQ“ Бардем во пресрет на нејзиниот 40-ти роденден откри зошто се заљубил во неа: 

„Таа е една од оние бестрашни луѓе кои имаат страст за сè. Таа има "страсна крв што сака", како што сакам да кажам. Тоа ми е неверојатно привлечно. Има убавина и има сексапил. Пенелопе ги има и двете", рече Хавиер. 

Еден од најстабилните светски познати актерски парови ретко зборува за деца во јавноста. Пенелопе и Хавиер го добија синот Лео кон крајот на јануари 2011 година, истиот ден кога Бардем беше номиниран за Оскар за неговата улога во филмот „Biutiful“. Тие ја добија ќерката Луна Енцинас на крајот на јули 2013 година.

„Природата е многу мудра, имате девет месеци да се подготвите за улогата што ве очекува, но кога ќе го видите тоа лице, целиот живот ви се менува“, изјави Пенелопе која сака нејзините деца да пораснат далеку од очите на јавноста.

„Ако сме решиле да ја работиме оваа работа, тоа не значи дека нашите деца треба да страдаат. Никој не смее да ни ја нарушува приватноста“, одлучна е таа.

Таа често зборуваше за уживањето во доењето, но и дека мајчинството е најубавото нешто на светот, смислата на животот. Таа ја прифати, вели, образовната филозофија на Магда Гербер, според која децата се третираат како рамноправни членови на општеството и семејството. 

„Се‘ се сведува на разговор, почит и љубов. И тоа уште од првиот ден, бидејќи децата разбираат се, тие се навистина паметни", рекла Пенелопе, која зборуваше за мајчинството во интервју за "Story" во 2015 година. 

„Мислам дека е важно да се постават приоритети, а приоритет ми е мајчинството. Покрај тоа, имам работа. Морам да работам како и сите други, но се трудам да најдам рамнотежа. При дизајнирањето, одлично е што можам да работам во мојот град. Честопати таму се одржуваат деловните состаноци. А јас не сум постојано на снимање. Снимам можеби двапати годишно, понекогаш еднаш, па имам време за се друго“, истакна Пенелопе.

"На крајот, сите ние бараме нешто во животот, нели? Сите сакаме да бидеме среќни и да имаме различни начини и пат. Претпоставувам дека затоа сме сите тука", рече еднаш Пенелопе, која очигледно го пронашла својот пат и рецепт за среќен и исполнет живот.


Фото: Профимедиа

Како сиромашната актерка стана најмоќната жена на планетата: Заведе суров диктатор, го промени светот, но заврши трагично