Неблагодарно за споредба, но дали знаеме што е гламур: Раскошот на Кан и оној на Виенскиот бал во Скопје

Што мислите, што значи зборот гламур? Излегува дека дури и модните експерти го објаснуваат овој термин на свој начин. Некои велат дека младешката светла и експресивна мода ве издвојува од толпата.

Други го објаснуваат гламурот како најскапите и најсофистицираните парчиња од најдобрите дизајнери. Французите се вистински познавачи на убавината што треба да се слуша, тие веруваат дека гламурот е, пред сè, способност да се претставите, тоа е исклучителен шарм, тоа е способност да се истакнете и да се истакнете елегантно, без никаков елемент на опсесија. Гламурот и стилот се различни концепти. Стилот е посветеност на одреден тип на облека, одреден тренд во модата, тоа е нагласена индивидуалност, тоа е внатрешен однос кон убавината, облеката. Гламурот може да биде и надворешен и внатрешен.

„Гламур“ - овој збор сега комбинира неколку концепти - романса, заведување и шарм. Кога зборуваат за некоја гламурозна работа, секогаш мислат дека тоа нештп е скапо. Гламурозна девојка е заводлива девојка која ги шармира сите, таа е спектакуларна, убава, носи убава скапа облека. Зборот „гламур“ се користи во врска со модата, облеката, козметиката, забавата, како и престижните списанија, кои понекогаш се нарекуваат и гламурозни. Некои филмски ѕвезди се нарекуваат гламурозни. Понекогаш гламуризацијата се однесува и на ликови и на настани (во новинарството).

Какви жени можеме да именуваме како гламурозни? Најчесто порано она што го носеа ѕвездите беше модерно, а публиката се трудеше да изгледа исто како нивните омилени ѕвезди. Затоа, љубителите на ноеви и украсите со крзно имаа неверојатен успех во триесеттите, а во четириесеттите оставија голем впечаток во тесен фустан од тантела, Рита Хејворт во црн фустан и ракавици до лактите станаа модел на гламур.

Во педесеттите години Кристијан Диор создаде силуета на песочен часовник, а Грејс Кели, која со право се смета за идеалот за совршенство од тоа време, стана пример за гламур на ова време.

Тука е и ненадминливата икона на стилот- Одри Хепберн.

Дали сега има примери за гламур? Најверојатно, да, само перцепцијата и односот кон тоа станаа малку поинакви. И сега сакаат да се истакнат, но понекогаш не со желба за женственост, туку да покажат дека се побогати, а со тоа и подобри... Но, не секој - некои играат, а некои живеат свој посебен стил.

Значи, што е вистински гламур? Тоа е природно дотерување, тоа е желбата за женственост, дискретен луксуз, способност да се претставите без опсесија и наклонетост. Не секогаш, но најчесто треба да биде така. Гламурот е целото расположение. Гламурот како стил е недефиниран: тој е еден вид аура под чие влијание поминаа последните неколку години. Гламурот е начинот на кој човекот се движи, носи облека; тоа е неговата личност. Жената може да биде подеднакво „гламурозна“ и во носени фармерки и во луксузен балски фустан. Гламурот има една извонредна особина - нема временска рамка. Гламурот е шик, тоа е намерно разубавена слика која заведува со следните квалитети: убавина, вештина, богатство, способност за живеење... Евалуативен концепт (оценката може да биде позитивна или негативна, во зависност од ставовите на говорникот), што значи близина на општоприфатените стандарди за „луксуз“, „шик“ , надворешно „брилијантно“.

V. Pelevin во делото Empire V пишува дека гламурот е маска која е потребна за да се зголеми нечиј социјален статус во очите на другите. Гламурот е потребен за да ги натера другите да мислат дека личноста има пристап до бесконечен извор на пари. „Личност со гламурозно размислување е суштество кое чиновите на потрошувачка ги смета за достигнувања“ - К. Крилов.

Невозможно е да се повлече јасна линија во човековото однесување помеѓу гламурозните и негламурозните компоненти, исто како што е невозможно да се подели на материјални и духовни компоненти. Материјалното и духовното во човекот се спојуваат, но благодарение на моќта на мислата, се обидуваме да го процениме односот меѓу двете за да го идентификуваме приоритетот на одредени вредносни ориентации и мотивации.

Во тек е Канскиот филмски фестивал каде продефилираа најгомемите ѕвезди на денешницата.

Токму пред неколку дена се одржа и традиционалниот Виенски бал во Скопје.

И на двата настани главната назнака е „гламур“.

Се разбира, различен е гламурот таму и овде. Тимови се во прашање кога се облекува една ѕвезда за таков настан, некогаш работат за еден изглед и над 50 луѓе... Не се трудиме да направиме споредба (не е возможно) затоа што планетарно познатите носат креации од 50.000 па до 100.000 евра, работени со денови и со материјали кои ги нема никаде, но како што спомнавме погоре - Што е вистински гламур? Тоа е природно дотерување, тоа е желбата за женственост, дискретен луксуз, способност да се претставите без опсесија и наклонетост.

Овде има и случаи каде сакат да се истакнат, но понекогаш не со желба за женственост, туку да покажат дека се побогати, а со тоа и подобри, или од желба да бидат центар на внимание, стануваат центар на хумор. Не секој - некои играат, а некои живеат свој посебен стил- повторно од горе кажано и нешто кое треба да се запамети!

Еве како тоа изгледаше во Кан 

И таму имаше забележителни модни промашувања, но во целина дамите изгледаа неприкосновено.





Виенски бал Скопје:

Н. Толески

Фото: Инстаграм, Гети, Вангел Тануровски