Д-р. Рајовиќ мудро објасни - Што се случува со мозокот на детето кога ќе му купите телефон

Добивај вести на Viber

Кога станува збор за влијанието на мобилните телефони врз децата, ви го пренесуваме мислењето на др. Ранко Рајовиќ, водечки експерт за воспитување деца на нашите простори.

Неговиот систем на учење NTC го поттикнува здравиот развој на мозокот кај децата, го поддржува нивниот потенцијал и верува дека детските игри се клучни за развојот на интелигенцијата. Денешните деца тешко го замислуваат животот без мобилен телефон, а тоа може да има различни последици врз нивниот развој.

Како застапник на модерната технологија, др. Рајовиќ истакнува дека родителите треба да бидат свесни како технологијата може да влијае на нивните деца. Мозокот, како орган за преживување, учи да се прилагодува на околината и да обезбеди опстанок. Секој пат кога мозокот учи нешто ново, тој ослободува хормони на среќа, познати како ендорфин. Тоа е биолошка награда која нè поттикнува да продолжиме да учиме и да совладуваме нови работи.

Но, кога децата добиваат мобилни телефони, ситуацијата се менува. Играњето игри на телефон може постојано да го стимулира лачењето на ендорфин, што не е физиолошко. Ова создава речиси зависно однесување кај децата. Наместо да доживеат поголеми количини на среќа кога ќе научат нешто ново во реалниот живот, тие добиваат мали „засилувања на допамин“ кога ќе завршат ниво на игра со телефон.

Ова може да доведе до проблеми како недостаток на концентрација и внимание бидејќи детето постојано станува опседнато со игри. д-р. Рајовиќ им препорачува на родителите да размислат за купување мобилни телефони за своите деца и, доколку веќе купиле, да постават јасни ограничувања во однос на времето на користење. Идеално би било времето да се ограничи на половина час дневно за децата да имаат можност за други активности и игра на отворено.

За жал, некои деца може да го злоупотребуваат овој пат и тајно да играат игри дури и кога нивните родители поставуваат граници. Како резултат на тоа, децата кои се премногу изложени на мобилни телефони може да доживеат намалени моторни вештини, послаба концентрација и внимание и проблеми на училиште. Големата количина на информации кои влегуваат во нивниот мозок постојано ги стимулира, па тешко е да се очекува дека после тоа ќе можат да го насочат своето внимание на учење и читање книги.

Ова може да доведе до проблеми во училиштето и да создаде генерации кои се послаби во тие аспекти. За да ја заштитиме иднината на нашите деца, мора да се бориме за нивното право на здрав и рамномерен развој. Ова значи ограничување на времето поминато со користење на мобилни телефони и поттикнување на други активности кои поттикнуваат креативност и моторни вештини. Нашите деца се нашата иднина, и ако не ги преземеме вистинските чекори денес, не знаеме какви ќе бидат последиците за нивната иднина и за нашата заедница како целина.