Правила на училиштата и градинките во Норвешка за македонските родители изгледаат нереално...Еве што сѐ прават

На час не мора да седат на столчињата, на едно место.

„Пред четири месеци се преселивме во Норвешка. Нашата ќерка наполни шест години непосредно пред Нова Година, па бевме законски обврзани да ја запишеме во прво одделение бидејќи децата во Норвешка почнуваат прво одделение во годината кога ќе наполнат шест, без разлика дали се родени во јануари или декември“.

Вака својата приказна за Green Classroom ја започнува мајка која решила да го сподели своето искуство од животот во Норвешка, а пред се делот поврзан со градинките и работата со деца.

Како што вели, веднаш по пристигнувањето во Норвешка отишле на разговор во училиштето на кое територијално припаѓаат. Ако нејзиното девојче се родило само неколку дена подоцна, ќе почнела да оди на предучилишна возраст и тоа го сакале. Сепак, бидејќи таа е родена во 2016 година, започнувањето на училиште било неизбежно.

Ни рекоа дека ќе ни се јават за неколку дена бидејќи мора да се подготват за нејзиното доаѓање бидејќи не го знае јазикот. Немаше ниту прегледи, ниту разговори со детето, ниту услови за нејзин упис. По десет дена ни се јавија и рекоа дека од утре може да тргне. Тоа е она што го направивме. Остана неколку часа првиот ден и ѝ се допадна. Следниот ден останала нешто повеќе од четири часа, колку што трае наставата. Подоцна таа започна со продолжен престој“.

Како што објаснува оваа мајка, учениците од прва година во Норвешка имаат три часови по еден час, два пократки и еден подолг одмор.

„Предметите што ги учат се норвешки, англиски, математика, физичко образование и домашна економија (природа и општество). Кога ќе го прашам детето како било и што правеле, речиси секогаш ми одговара - си игравме... И така учат. Преку игра. На час не мора да седат на столче, на едно место. Тие често седат на подот, но можат да се движат наоколу за време на часовите. Постојано прават нешто од хартија, глина, мониста, жица. Во текот на денот до три пати се надвор, некои на пауза, некои на час“, вели оваа мајка.

Што се однесува до грицките, децата го јадат тоа што го носат од дома во кутија за храна: парче леб намачкан со џем, со салама, парче сирење, остатоци од вечера, овошје... Што е можно поедноставно, обично е парче леб и уште нешто.

„Задолжителна е зимската опрема: скафандер, чизми, капа, шал, ракавици... Доколку родителите не можат да си дозволат зимска опрема за своето дете, постојат здруженија каде што можете бесплатно да добиете комплетна зимска гардероба за децата. Повеќе од три месеци сме под снег, постојано ги носат на лизгање, скијање, санкање. Сега снегот почна да се топи, но повторно пред неколку дена имаше повеќе дожд, па оваа недела училиштето одлучи да ги однесе на ридот во петок да се санкаат, да запалат оган и да направат скара, за да го искористат последниот снег“, вели оваа мајка и додава дека на часовите по физичко, децата комбинираат задачи и активности, па на пример собираат или одземаат за да преминат на следната пречка.

„Тие имаат една домашна задача неделно. Некогаш на училишен таблет, некогаш на хартија. Целиот систем има апликација преку која се остварува комуникација помеѓу родителите и училиштето. Сè што е поврзано со училиштето е во апликацијата. Доколку детето е на продолжени паралелки, информирајте кога започнал продолжениот престој и кога детето го напуштило училиштето. И двајцата родители добиваат пораки за се. Преку апликацијата пријавуваат отсуства и родителите“.

Исто така, во петок, на крајот на неделата, родителите добиваат порака во која прецизно ги информираат што правеле децата таа недела и што се планира за следната.

„Тие имаат неколку апликации на iPad каде што учат преку игра. Една апликација ги содржи сите предмети. Преку интересни илустрации и звуци се објаснуваат букви или бројки, собирање, одземање, а содржи и дел за проверка на знаењето во форма на игра каде што добивате нивоа доколку го дадете точниот одговор.“

Како што вели оваа мајка, за осми март немало подароци за наставниците или мајките, наставата си течела нормално.

„Општеството е разновидно, па затоа се води голема грижа за да се обезбеди почитување на сите религии и верувања. Така, во училишната апликација дадовме согласност за игри околу елката, одење во црква, сликање, објавување слики на училишната страница, внатре во училиштето... Тие претставуваат еднаквост, разбирање и прифаќање на различностите. Има нулта толеранција за каква било форма на дискриминација и насилство. Неколку недели ги менуваат паровите во клупите, во кои седат четворица ученици, за сите да се дружат меѓу себе, да не се формираат групи“, вели оваа мајка и додава дека забавите во петок, кон крајот на училишниот ден, се многу вообичаена практика во норвешките училишта.


Фото: фрипик

Иста цена за приватните и државните градинки: Снежана го пренесува искуството од Норвешка